Rabu, 27 Mei 2009

Masalah-masalah

apa yang ada disekeliling aku membuat aku tertanya2....hidup kite makin lama makin singkat..bumi dah xsemesra dahulu...bencana sering berlaku..tapi apa yang jelas i2 semua perbuatan manusia y kejam....
hal2 hiburan politik dan sosial menjadi isu di negara kite..aku tengok makon lama org yang berpengaruh menjadi seorang kanak2 yang suka bertelagah..tak ada berbincangan y sepatutnya...aku xnak negara kite dijajah sekali lg..aku tahu betapa peritnya dijajah..walau aku xpenah merasinya tp aku dapat rasa setelah mendengar ceta dari org dulu2 y pernah dijajah..apala sgt tentang kuasa apabila kita mati kita xd kuasa melainkan Allah SWT...
isu mat rempit pun menjadi persoalan setelah sesetengah mat rempit bertindak dluar batasan meragut dan secara tidak langsung membunuh...aku tau bkn semua mat rempit macm 2 tp masyarakat sekarang mmandang benda yang telah berlaku yang masyarakat membuat andaian mereka sendiri...
bagi aku..masalah mat rempit mmg sudah parah..kalo xdbendung makin bernanah...tp bkn menukar nama mat rempit ke samseng jalanan menjadi satu mencegah tapi menjadi satu kebanggaan bg mat rempit.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan